• وبلاگ : محرم اسرار
  • يادداشت : لطفي که وظيفه ميشه!!!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 15 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + 2066 

    سلام.

    نگاه جنسيتي از اين منظر: به همه ي خانم ها ظلم شده.

    يا مثل اون جمله اي که شما تو وبتون گفتيد. مردا...


    فکر نکنم خدا در مورد ظلم و ستم (و گرفتن حق) بصورت جنسيتي نگاه کرده باشه. و در ضمن گفته: انسان ها را زوج آفريدم. نگفت که مرد آفريدم. زن آفريدم. اين دو جنس رو از يک نوع (بشر) دونسته.


    شايد حرفام اشتباه باشه، ولي مطمئنم گفتن اين جمله که به همه خانم ها ظلم شده، هيچ کمکي نميکنه.

    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ من گفتم به همه‌ي خانوما ظلم شده؟/ اينو مطمئنم به همسران پيامبران و ائمه ظلم نشده/ بقيه رو شک دارم :دي
    به نام خدا
    سلام

    تا دعوا نشده، آپ بعدي پيليز! :دي
    پاسخ

    به نام خدا/سلام/چشم/ همين الان آپ کردم :دي:)
    سلام

    معلومه که وظيفه ي زن نيست. همون جور که اين کار وظيفه ي مرد هم نيست.
    هر دو با مشارکت هم به کارهاي خونه مي رسن تا زندگي شون به بهترين شکل باشه.
    من شنيدم حتّي زن مي تونه در قبال کارهاي خونه از همسرش تقاضاي حقوق کنه.

    خب اين دختر خانوم رو فکر نکنم بشناسم من. معني مرسانا چي ميشه؟
    خدا حفظشون کنه.

    مانا باشيد و شاد و موفّق
    يا حق
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ بله وظيفه خانوما که مسلماً نيست و درست شنيدين و مي‌تونن در قبال کار خونه‌ي تقاضاي حقوق کنن/ حتي در قبال شير دادن به بچه‌ي خودشون/ اين چيزا شرعاً وظيفه نيست اما خانوما به ايثار خودف اين کارا رو به عنوان وظيفه اخلاقي انجام مي‌دن/ اما مردها نبايد به اين دليل سوء استفاده کنن/ معني مرسانا فکر کنم بشه هديه خداوند. الان تو لغتنامه دهخدا تو اينترنت ديدم، اما مامانش هم گفته بود انگار. اسم داداشش عرفان هست به معني شناخت خدا و اينم هديه خدا/ اون چيزي که يادمه مامانش گفت اينا بودن :)
    + حس غريب 
    واقعيت اينه که بله
    هزاران سال هست با زن در شان خودش برخورد نشده!
    يا زن رو موجودي پست و بي ارزش قلمداد کردن! يا در حد بت پرسيدن!
    ايا در جامعه ي ما د رخانواده هاي معتقد ما همون ديدگاه معتدل اسلامي دربارره ي زن رعايت ميشه چقدر؟
    و سوال دومي که بايد از خود بپرسيد و جوابش رو به کسي نگيد: ايا من با مادرم، خواهرم و همسرم؛ مطابق دستورات اسلام برخورد ميکنم يا هنوز همون آثار افراط و تفريط جاهليت غرب و عرب ( پيش از پيامبر منظوره ولي الانم دست کمي ندارن عربستاني ها) قابل مشاهده است؟

    ملاک رضايت طرفين نيست در اين سوال! خيلي ها دارن با اين افراط ها و تفريط ها زندگي ميکنن و راضي هم هستند! بايد با خط کش اسلام به اين ماجرا نگاه کرد!
    چرا نبايد نگاه جنسيتي داشت جناب 2066 وقتي در ايات قران/مکرر مواردي در خصوص زنان توصيه شده؟ پس اين توصيه ها اشکالي نداره

    من نگاهي مختصر انداختم به کامنت هاي وارده، ديدم هيچ کدوم از خانم ها د راين کامنت دوني خيلي نگاهشون جنستي نبوده به مطلبتون! چطوره که دوستانتون اينقدره سخت گرفتنش؟
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ بله متاسفانه هم افراط و هم تفريط به ضرر زن تموم شده/ همون طور که خودتون هم مي‌دونيد، شايد به ظاهر تو غرب رفتارشون با زن بر عکس رفتار عرب‌هاي جاهليت و متحجران باشه، اما اگه باطن رو نگاه کنيم اون‌ها هم با روش خودشون دارن به زن ظلم مي‌کنن و اون درست مثل دوران جاهليت به عنوان يه کالا و نه با ارزش‌تر مي‌شناسن/ اسلام اومد و جايگاه زن رو نشون داد، اما باز هم حتي برخي مسلمونا، جاهايي از اسلام رو که به نفعشون بوده بزرگ کردن و جاهايي که به ضررشون بوده و ارزش زن مد نظر بوده رو بايکوت کردن// ممنونم از نظر خوبتون :)/انشالله که علي درس گرفته باشه و نون و پنير تو بقچه‌ش رو با من سهيم بشه :دي
    + 2066 

    هاااي


    خب من فعلا تو صفم. نفر اول بايد بقچه شو وا کنه تا نوبتم بشه :ديي


    بعد دست کم 50 درصد حقوقشونو نگرفتن؟؟؟

    از کجا آمار گرفتي؟ ها ايي آمار که گفتي يعني چه؟


    تو که بهتر از من ميدوني. خانم هايي که تو تخت جمشيد کار ميکردن در زمان بارداري حقوق دريافت ميکردن!

    اين فقط يه مثال بود و نميگم که هيچجا هيچ حقي از خانم ها ضايع نشده.

    در کل حرفم اينه که نگاه جنسيتي نداشته باشيم.

    خلاصه بحث در اين مورد نتيجه ي خوبي نداره. ديگهمنو به حرف نياررر :ديييي

    پاسخ

    به نام خدا /سلام علي جون ‏/خب اون خانم ها همون اقليت هستن ديگه/بهدشم من فکر کردم تو بقچت چيزي ديگه باشه:دي ‏/‏ يه نون و پنيري هم داشتي راضي بودما/‏ آهان اينو يادم اومد بگم// شنيده بودي تو همون زمونا دختر اگه ازدواج ميکرد به بابا و داداشش نامحرم ميشد/‏ حجاب زنا ن هم سختگيرانه تر از حجاب زنان تو اسلام بوده
    وااااااااااااي خدااااااااااااااااااااا
    پارسا ، جون من کوتا بيا
    به جان آقاي مولوي _ره_ اگه مرداي روزگار ما مثل تو باشند همه ي خانوما ميشن ملکه ي اليزابت و امر نهي کننده ي مردا!
    بابا خوبيت نداره اصل مديريت خانواده ها در نظام اصليش دست امثال من و تو بايد باشه(حالا من که نه ، اما تو که يه روز بالاخره مزدوج ميشي ). خلاصه اينکه اينقد از ظلم نکرده به خانوما حرف ميزني که آدم شک ميکنه نکنه...

    يک پيغام به خانوماي محترم خواننده:
    بنده با خواندن دو سه تا از کامنتها فهميدم که اين پارساي عزيز ما شوخي ميکنه
    حالا جدي هم گفته باشه ، شماها جو گير نشيد لطفا . ما خودمون ميدونيم و اين رفيقمون
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ من که نگفتم نظام مديريت خانواده نبايد دست مردا باشه/ اينم بگم من منظورم رو تو پستي که نوشتم گفتم، منظور پاسخ‌هاي کامنت‌ها هم همون منظور پستي هست که زدم/ حالا شما آزادي هر برداشتي بکني. :دي/ در ضمن از پرانتزي که گذاشتي بويي برعکس محتوي اون مياد :دي / انشالله مبارک باشه/ البته از اصفهوني‌ها نمي‌شه توقع شيريني داشت، همون پولکي هم بدي شيريني حساب مي‌کنيم:دي
    + 2066 

    هزاران ساله که حقوق خانم ها ناديده گرفته ميشه؟؟

    يعني بابات حق مامانتو، بابا بزرگت حق مادربزرگت وو همينطور الي آخرررر شما خانوادگي حق خانم ها رو زير پا ميذاشتين؟؟؟


    بدون شوخي ميگم. خوب نيست اينجور چيزا رو گنده کنيم. الان خانم ها فکر ميکنن چه خبر باشه و چه بلا ها که مرد ها بر سر خانم ها نياوردن...


    اينقدرم نگاه جنسيتي داشتن خوب نيستاااا. هم با تو هم پارسا جون هم اوشون که ميگن مردا بو ميدن!!! :ديييي


    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ اولاً مگه قرار نشد بقچه‌تو بياري :دي پس کو؟/ ثانياً يه نگاه بندازي به اين هزاران سال پيش تا حالا، پيش وجدان خودت قضاوت کن، آيا در کل، با خانوما در شأنشون رفتار شده؟/ نه تو ايران و نه تو بين عرب‌ها و نه تو اقوام ديگه دنيا، دست کم 50 درصد حقوق خانم‌ها رعايت نشده. اون خانم‌هايي هم مستنثنا هستن، خودشون زرنگ بودن و حقشون رو گرفتن/اما اگه واقعاً فکر مي‌کني گنده کردم، بگو تا بدونم کجاش رو گنده کردم. نمي‌دونم شايد لحنم طوري بوده که به نظرت گنده شده اين موضوع/در مورد اوشون هم بايد بگم من دست کم مورد بوي جوراب رو تو خيلي از مردا ديدم./ البته به اين نتيجه رسيدم اين بوي مردا وقتي کم مي‌شه که به يکي علاقه‌ پيدا کنن و اون ادبشون کنه :دي/ يه موردش رو خودم سراغ دارم که قبل ازدواج از بوي جورابش همه عاسي بودن اما ازدواج که کرد، بوي عطر و ادکلن و... مي‌داد :دي
    + صدف منتظري 

    چه جوري رفتار کنيم که طرف مقابلمون پررو نشه؟مردايي که لطف رو از وظيفه تشخيص ميدن خيلي کم هستند.اگه يه بي منطق گيرمون افتاد چي کارکنيم يعني نبايد هيچ کاري توي خونه انجام بديم؟اينجوري براي هر چيزي دعوامون ميشه.لطفابيشترراهنمايي کنيد.
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ گفتم که بايد قبلش پيشگيري کنيم و اگه ديديدم با آدم بي منطق طرفيم، لطفي بهش نکنيم. اگه خواستيم بهش لطف کنيم، رک بهش بگيم که اين کار من از روي لطف هستش/ مثلاً همين ديروز بود که يکي از همکارا گفت کي مي‌ري غذاخوري؟/ منم گفتم براي چي؟ / بهم گفت خواستم اگه زحمتي نيست غذاي من رو هم بگيري/ من چون چوب اين لطف رو خورده بودم، با خنده گفتم حالا اين يه بار عيبي نداره براتون مي‌گيرم/ اونم وقتي جوابم رو شنيد، گفت خوشم مياداين طوري رک جواب مي‌دي/ تازه بعدش هم غذاش رو داد يکي ديگه بگير/ البته ناراحت نشده بود ولي منظورم رو فهميده بود ديگه
    + رز 
    سلام

    واييييييييييي بازم پست طولانييييييييييييييي

    من ميرم ميخونم بعد ميام

    فقط اولاشو فعلا خونم...

    واقعا چرا آقايون نميخوان باور كنن و باور كردنش سخته براشون كه كار خونه وظيفه ي خانوم خونه نيسسسسسسسسسسست؟؟؟

    همين كارها رو مي كنين كه اكثر خانوما از تو خونه موندن و كاراي خونه انجام دادن فراري اند...

    مرسانا كيه؟؟؟بچتونه؟؟؟

    بعدا ميامااااااا
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ پس منتظرما/ دونفر ديگه هم قراره بقچه‌هاشون رو اينجا وا کنن :)/ شما هم خواستين حتماً اين کار رو بکنين :)/انشالله آقايون يواش يواش ياد مي‌گيرن :دي/ اگه اينجا رو يادتون باشه اينجا در مورد مرسانا گفته بودمhttp://mahrameasrar.parsiblog.com/Posts/29/%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%D8%AA+%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%D9%8A/
    + 2066 

    ها چرا هر چي وشد تو به زن و زندگي ربطش ودي؟

    ---------------------

    ها چرا؟؟

    الان چرا الکي الکي اومدي از حقوق خانم ها دفاع کردي؟

    دو حالت که بيشتر نداره.

    يا سوژه مورد نظر اينجا رو ميخونه و خواستي غير مستقيم خودتو خوب نشون بدي! :ديييي

    يا قبلا با سوژه مورد نظر در اين رابطه حرف زدي و اينجا خواستي غير مستقيم خودتو تاييد کني! :دييي

    در هر صورت بگو اين سوژه مورد نظر کيست؟

    اول اسمش چي داره کلک؟

    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ کجاش الکي الکي به حقوق خانوما ربط دادم؟/ چه فرصتي بهتر از اين که دوباره بگم که هزاران ساله که خانوما داره حقشون ناديده گرفته مي شه ؟/ بعدشم من هر وقت قصد ازدواج داشته باشم، خودنمايي نمي کنم و قبول ندارم خودنمايي رو/ يه مثل هست مي گن به عمل کار برآيد به سخن راني نيست.:)
    + 2066 

    سلام

    روزاي اول که با جون و دل لطف مي کني، اينقدر ازت تعريف و تشکر مي کنن که شرمنده ميشي. رفته رفته تعريف و تشکرشون کم ميشه- که خودتم همينو ميخواي، کاري نمي کني که اون همه ازت تشکر کنن- بعدش به گفتن يه "ممنون" ساده اکتفا ميکنن... تا اينکه يه روز برات مشکلي پيش مياد که "نمي توني" لطف کني و اينجاست که ميفهمي لطفت به وظيفه تبديل شده.

    تقصير خودتم هست.. اونا رو عادت دادي به لطفت. ترک عادت هم سخت و دردناک ه. ولي غصه نخور. فقط اولش اينجوري ه. خيلي زود به لطف نکردنت عادت مي کنن.


    خوبي که از حد بگذرد، نادان خيال بد کند!

    --------------------------

    منم يه مدتي ه که دچار اين نوع وظيفه شدم. مثل تو براي ترکش عذاب وجدان گرفتم.

    به قول خانم ترانه، شايد منم قسمت شد بقچمو اينجا وا کردم

    پاسخ

    به نام خدا/سلام/ پس فعلاً دو تا بقچه داريم./ اين پست منتظر بقچه‌هاي شما دوستان است/ خوشحال مي‌شم بياين بقچه‌ي دلتون رو اينجا وا کنيد :)
    به نام خدا

    سلام

    اول بگم، چقدددددددددر اين راننده هه پررو بوده ديگه!!!

    راستش در مورد اين طور آدما نمي دونم چي بگم..
    فقط مي تونم بر اساس تجربه ياد بگيرم که زياد اعتنايي بهشون نکنم و بهشون رو ندم (گرچه گاهي اوقات سخت مي شه!)

    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ بله منم ديدم خيلي پر رو شده بود. اين طوري بهش گفتم و اين ماجرا اين شکلي شد :دي/ البته اينم بگم که يه لحظه فکر کردم نکنه من اخلاقم طوري بوده که رو دادم و اين حالت پيش اومده. اما وقتي دقت کردم ديدم که به نوعي ديگه همين مشکل براي يکي ديگه از آدمايي که اونجا کار مي‌کنن، پيش اومده.
    به نام خدا

    سلام

    الآن در مورد اصل پست حرفم نمي ياد، ان شاءالله چيزي يادم اومد مي گم.

    اما در مورد مرسانا، ماشاءالله چه بزرگ شده :)
    مي گم هنوزم وقتي شما رو مي بينه جيغ مي کشه و مي زنه زير گريه؟
    (البته اگر عکاس خودتون باشيد که داره مي خنده بهتون.. شايدم مامانش پشت سرتون ايستاده و مي گه بخند، عمو که ترس نداره :دييي)
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ پس منتظرم. حتماً بياين در مورد بقيه هم نظرتون رو بگين :)/ در مورد مرسانا، اون وقتي که هنوز همسايه‌ي ديوار به ديوارم بودن،‌ بعد يه مدتي باهاش دوست شده بودم :)/ بعد رفتن يه طبقه بالاتر. بعد يه ماه که دوباره ديدمش اولش يه خجالت حيا گونه دخترونه از خودش نشون داد که نگوو :)/ اما بازم باهاش دوست شدم/ ماشالله با اين که هنوز يه سالش نشده، خيلي خوب راه افتاده. از دختر همسايمون، ضحي، زودتر راه افتاده :)/ مي‌گن دخترا هم زودتر راه ميفتن و هم زودتر حرف مي‌زنن/ الان مرسانا توجه همه رو ه خودش جلب کرده/ چند روز پيش يکي از همکارام، دستش رو گرفته بود و با آسان سور اين بالا و پايين مي‌بردش :)/ مامانش مي‌گه ديگه تحمل تنهايي تو اتاق رو نداره. دوست داره راه بره و بره بيرون :)/ /البته اين عکسم خيلي تاريک افتاده پشت به نور بود. اما خودم عکس گرفتم . به منم مي‌خنده لازم نيست مامانش حتماً باشه تا بخنده :)
    + حس غريب 
    سلام
    چه زجري کشيدين!
    جمله ي اخرتون کاملا درسته! خيلي ها هيچ وقت قدر محبت و لطف شما رو نميدونن!
    در کل بهتره در تعامل با همه ي مردم، ادم اجازه نده از خوش قلبي هاش سو استفاده شه!
    مهرباني کردن، متاسفانه در جامعه ي ما خيلي عادي ميشه و عده اي که خودشون رو زرنگ! مي پندارند! تصور ميکنن دارن زرنگيه که از لطف ديگران سو استفاده کنن!
    همين شده که ديگه مهرباني کردن در جامعه ي ما وحشتناک داره کم ميشه!

    اينم محض تنوع

    توقع چيست؟ چيزي که همه دارند و تو نبايد داشته باشي
    صبر چيست؟ چيزي که همه ندارند و انتظار دارند تو داشته باشي!
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام / موافقم/ آدم به هر کي هرکي نبايد لطف کنه/ تنوعتون هم قابل تأمل بود/ توقع رو نبايد داشته باشم اما ديگران اونو بايد داشته باشنصبر داشته باشم و ديگران اونو نداشته باشن:)
    + رب انار 
    واااااااااي من خيلي دعوا دارم تو اين مبحث!
    حالا شايد قسمت شد بقچه دعواهامو اينجا باز کردم!!!

    سلام
    پاسخ

    به نام خدا/ سلام/ شديداً مشتاق شنيدن دعواي شما در اين بحث هستم:)/ منتظرما :)